LEA JOASA TENSIUNE-CONDITII DE COEXISTENTA CU DIVERSE CONSTRUCTII SI INSTALATII
Traversarea cu LEA peste cai ferate in zona statiilor, a depourilor de locomotive, a atelierelor de material rulant s.a. nu se admite.
La taversarile LEA peste cai ferate, in locurile marcate prin porti de gabarit, se va respecta distanta minima de 1 m masurata intre conductorul de 1 m masurata intre conductorul LEA la sageata sau deviatie maxima poarta de gabarit.
Traversarile si apropierile fata de drumurile situate in afara localitatilor se vor trata conform prevederilor normativului. Se admite amplasarea stalpilor in zona de protectie numai cu acordul unitati care administreaza drumul si luarea masurilor stabilite de comun acord.
In interiorul localitatilor (urbane sau rurale) amplasrea stalpilor, in cazul traversarilor sau aproprierilor, se face pe o latime de 1 m intre partea carosabila si trotuar, la minimui 0,2 m de bordura.
LEA de joasa tensiune pe stalpi comuni cu medie tensiune se realizeaza cu respectarea urmatoarelor prevederi:
a) linia cu tensiune mai mare se va monta deasupra liniei cu tensiune mai mica;
b) LEA de medie tensiune se va realiza cu legaturi duble,cu izolatoare nestrapungibile;
c) conductoarele liniei de minima tensiune se va intinde, pentru incarcari normale, cu tractiunea de maximum 40% din rezistenta de rupere a conductorului;
d) se va prevedea deconectarea automata la puneri simple la pamant a liniei de minima tensiune;
e) armaturile mecanice ale tuturor stalpilor se vor lega la conductorul de nul;
f) distanta minima pe verticala intre conductoul inferior al liniei de medie tensiune, la -5grade cu chiciura si conductorul superior al liniei de joasa tensiune, la -5grade fara chiciura, va fi de minimum 1,5 m, daca deschiderea dintre stalpi este mai mica sau egala cu 40 m si de 2,0 m daca deschidrea este mai mare de 40 m.
Se interzice traversarea LEA peste constructii in care se prelucreaza (depoziteaza) substante combustibile, inflamabile sau cu pericol de inendiu (explozie). Se interzice apropierea axului LEA de orice parte a acestor constructii, la o distanta mai mica de 1,5 ori inaltimea deasupra solului a celui mai inalt stalp din zona. Cazurle obligate, in care aceasta distanta nu se poate respecta, se vor trata de comun acord intre unitatile care administreaza linia si constructia.
Traversarea linilor de contact pentru tramvai sau troleibuz se face cu LEA cu conductoare izolate torsadate, respectandu-se conditiile de "siguranta marita". Distanta minima pe verticala si orizontala
intre conductoarele LEA de sagata maxima si linia e contact trebuie sa fie de 2 m.
Traversarea LEA peste cablurile mijloacelor de transport pe cablu a persoanelor (teleferic, telecabina, telescaun, teleschi etc.) este interzisa.
Apropierea fata de cladiri se realizeaza in functie de categoria de pericul de incendiu a cladiri.
Se interzice montarea fasciculelor de conductoare izolate torsadate pe elemente de cladire din materiale combustibile. Se admite montarea, numai daca intre fascicul si peretele combustibil se interpune un marerial incombustibil, ca de exemplu; strat de tencuiala de cel putin 1 cm grosime, placute din asbest sau asbociment etc.
La traversarea si apropuerea LEA fata de poduri, pasaje, diguri, baraje se vo respecta urmatoarele distante:
-2,0 m incazul LEA cu conductoare neizolate;
-0,3 m in cazul LEA cu conductoare izolate.
Distantele, atat pe verticala cat si pe orizontala se masoara la sageata sau deviatie maxima la orice element al constructiei.
Se interzice traversarea apelor curgatoare, lacurilor sau canalelor navigabile. In cazurile obligate, LEA se va realiza cu acordul organelor de gospodarirea apelor, respectandu-se o distanta minima pe verticala intre conductorul cel mai de jos al LEA la sageata maxima si poarta de gabarit a navrlor (varful catargului) de 1 m.
Construirea LEA peste ape ori in zona de protectie a acestora se face numai cu acordul organelor de gospodarire a apelor.
La taversarile LEA peste cai ferate, in locurile marcate prin porti de gabarit, se va respecta distanta minima de 1 m masurata intre conductorul de 1 m masurata intre conductorul LEA la sageata sau deviatie maxima poarta de gabarit.
Traversarile si apropierile fata de drumurile situate in afara localitatilor se vor trata conform prevederilor normativului. Se admite amplasarea stalpilor in zona de protectie numai cu acordul unitati care administreaza drumul si luarea masurilor stabilite de comun acord.
In interiorul localitatilor (urbane sau rurale) amplasrea stalpilor, in cazul traversarilor sau aproprierilor, se face pe o latime de 1 m intre partea carosabila si trotuar, la minimui 0,2 m de bordura.
LEA de joasa tensiune pe stalpi comuni cu medie tensiune se realizeaza cu respectarea urmatoarelor prevederi:
a) linia cu tensiune mai mare se va monta deasupra liniei cu tensiune mai mica;
b) LEA de medie tensiune se va realiza cu legaturi duble,cu izolatoare nestrapungibile;
c) conductoarele liniei de minima tensiune se va intinde, pentru incarcari normale, cu tractiunea de maximum 40% din rezistenta de rupere a conductorului;
d) se va prevedea deconectarea automata la puneri simple la pamant a liniei de minima tensiune;
e) armaturile mecanice ale tuturor stalpilor se vor lega la conductorul de nul;
f) distanta minima pe verticala intre conductoul inferior al liniei de medie tensiune, la -5grade cu chiciura si conductorul superior al liniei de joasa tensiune, la -5grade fara chiciura, va fi de minimum 1,5 m, daca deschiderea dintre stalpi este mai mica sau egala cu 40 m si de 2,0 m daca deschidrea este mai mare de 40 m.
Se interzice traversarea LEA peste constructii in care se prelucreaza (depoziteaza) substante combustibile, inflamabile sau cu pericol de inendiu (explozie). Se interzice apropierea axului LEA de orice parte a acestor constructii, la o distanta mai mica de 1,5 ori inaltimea deasupra solului a celui mai inalt stalp din zona. Cazurle obligate, in care aceasta distanta nu se poate respecta, se vor trata de comun acord intre unitatile care administreaza linia si constructia.
Traversarea linilor de contact pentru tramvai sau troleibuz se face cu LEA cu conductoare izolate torsadate, respectandu-se conditiile de "siguranta marita". Distanta minima pe verticala si orizontala
intre conductoarele LEA de sagata maxima si linia e contact trebuie sa fie de 2 m.
Traversarea LEA peste cablurile mijloacelor de transport pe cablu a persoanelor (teleferic, telecabina, telescaun, teleschi etc.) este interzisa.
Apropierea fata de cladiri se realizeaza in functie de categoria de pericul de incendiu a cladiri.
Se interzice montarea fasciculelor de conductoare izolate torsadate pe elemente de cladire din materiale combustibile. Se admite montarea, numai daca intre fascicul si peretele combustibil se interpune un marerial incombustibil, ca de exemplu; strat de tencuiala de cel putin 1 cm grosime, placute din asbest sau asbociment etc.
La traversarea si apropuerea LEA fata de poduri, pasaje, diguri, baraje se vo respecta urmatoarele distante:
-2,0 m incazul LEA cu conductoare neizolate;
-0,3 m in cazul LEA cu conductoare izolate.
Distantele, atat pe verticala cat si pe orizontala se masoara la sageata sau deviatie maxima la orice element al constructiei.
Se interzice traversarea apelor curgatoare, lacurilor sau canalelor navigabile. In cazurile obligate, LEA se va realiza cu acordul organelor de gospodarirea apelor, respectandu-se o distanta minima pe verticala intre conductorul cel mai de jos al LEA la sageata maxima si poarta de gabarit a navrlor (varful catargului) de 1 m.
Construirea LEA peste ape ori in zona de protectie a acestora se face numai cu acordul organelor de gospodarire a apelor.
Comentarii
Trimiteți un comentariu